Pendedahan Ereeta Nak pergi bantu tapi hmmm

Allahu.. Berlaku minggu lepas!!
Mengucap panjang saya dan kakak saya kak Fidzoh Morad. Terkedu kami tak tau nak cakap apa. Cuma berkali ucap Allah pelihara kita dari ditipu. Kisahnya kakak saya ni insan prihatin, ada group membantu yang memerlukan dan selalu menghulur bantuan. Jadi bila terbaca kisah dia ni, kakak post dlm group dia dan kawan kawan dia pun terus bank in ke account kakak mintak tolong hantarkan kerana kasihan.

Bertindak atas itu kakak mengajak saya mencari rumah mengikut alamat yang diberi. Bila sampai dia tiada tapi di depan rumahnya ada dua buah kereta. Dalam kami berbincang di depan rumahnya itu ternampak jirannya dan terus bertanya. Jirannya kata mintak maaf kakak tak payahlah nak bagi sumbangan, dah lama kes tu dan dia terus menipu orang.

Hasil sumbangan orang dia dah beli beberapa buah kereta. Mampu pakai penapis air coway. Tak perlu kerja lagi kerana duit sudah berpuluh ribu dalam account! Subhanallah! Terkejut kami!! Tergamaknya!! Menipu rakyat Malaysia yang dermawan ni!! Selalu baca saja di media sosial tapi kali ni terjadi kepada kami sendiri!! Jika benarlah harap dia bertaubat. Mohon disiasat.

Cimb 7047825892

0195057436

FB post link

 

Share scam ni:

Tinggalkan komen atau maklumat tambahan