Web Fidomy.org curi guna maklumat OKU kutip derma

Pada sekitar awal bulan Mei saya menemui gambar dan maklumat peribadi saya di laman web http://www.fidomy.org yang telah mengumpul derma dari orang awam. Saya dikenali sebagai penderma di laman we tersebut menggunakan nama saya dengan Yully. Saya tidak menderma tapi ditipu. Mereka mengunakan gambar saya tanpa pengetahuan dan keizinan saya.

Saya tidak mempunyai sebarang hubungan dengan laman web tersebut. Saya adalah OKU dan saya mengsyaki bahawa scammer dikenal Ferris Hafizi Li bin Ramli iaitu setiausaha di laman web berkenaan mengunakan diri saya sebagai meminta derma dan beliaua mengenali saya sebagai seorang autistic.

Gambar bawah kanan sekali:

In earrly march I ffound my photo and information used on this website. http://www.fidomy.org which collect donations from the public as charity. I was listed as a donor but was actually cheated. I never donated. They even purposely change my name as Yuli to Yully to avoid suspicion from my original name.

I have no ties to this website whatsoever.I am an OKU with autism. I suspect the scammer Ferris Hafizi Li bin Ramli who is a secretary in the company is misusing my information to dupe people into donating to charity to this organisation.
I attached my first and second police report along with the screenshot that listed me as a donor.

Kes mangsa yg sama Scam duit supplement Ferris Hafizi

FB post link

Share scam ni:

Tinggalkan komen atau maklumat tambahan